tisdag 4 februari 2014

Spritsade rosor och fjärilar

Romantisk tårta med spritsade rosor, pärlor och fjärilar som jag hade med mig till jobbet i höstas. Jag har varit sugen på att prova den här tekniken ett bra tag. Tyvärr hittade jag inte min rostyll och hann inte beställa någon ny, så jag fick ta det jag hade hemma. Därför blir det inga närbilder :)

Någonting jag lärde mig efter den här tårtan ätits var att tårtor med spritsad smörkräm (eller smörkräm som fyllning för den delen) bör stå framme en timme eller två innan man äter den. Allt för att smörkrämen ska bli sådär krämig och smaskig som den är när den är nygjord och man slickar skålen. Kommer den direkt från kylskåpet är den ju rätt hård och inte alls lika god. Ja ja, jag blir väl helt enkelt tvungen att göra fler...

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar