torsdag 6 februari 2014

Enkel tårta med sockerpion och sidenband

För ett bra tag sedan köpte jag s.k. crimpers. Det ser ut som små tjocka pincetter med vågig framkant. Med hjälp av en sådan kan man göra mönster på sin tårta, bland annat som jag gjorde på kanten på den här. Jädra fiffigt verktyg. Snabbt, enkelt och rätt snyggt. Köp en sån om du inte redan har en! Dom ser ut såhär och kan köpas på bl.a. Kakburken.se.


För lite fräsigare effekt målade jag kanten med flytande livsmedelsfärg i guld. Toppade med en sockerpion, ett sidenband och min gräsliga handstil. Häpp!

1 kommentar:

  1. Hej, jag och min sambo ska gifta oss i maj nästa år och jag funderade på om du möjligen gör bröllopstårtor på beställning?

    Hör gärna av dig om det är möjligt. Du når mig på emelieenglof@gmail.com.

    Mvh / Emelie

    SvaraRadera