torsdag 23 januari 2014

Gräva, gräva, gräva...

Barnens kusin är galen i traktorer, grävmaskiner, lastbilar osv. Ja, ni förstår. Allt stort som brummar och går. Han ville gärna att jag skulle göra tårtan när han skulle fylla fyra. Det skulle vara med en stoooor skooopa på sa han. Okej tänkte jag. Plättlätt. Det var det inte. Jag höll på att få hjärtinfarkt på grävarmen. Men med en hel del okokt spagetti som armering höll den sig där jag ville. Slutresultatet blev ändå rätt läckert tycker jag.

Själva tårtan är ju berget, eller grustaget, så jag tryckte och formade ytan med händerna. Första gången det är bra om tårtan är bucklig... Sedan torrborstade jag marsipanen med pulverfärg och krossade Digestivekex till sand. Gräset är spritsad grön smörkräm.

Grattis igen Emil, det var en riktigt rolig tårta att göra!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar