fredag 24 maj 2013

R2D2 till min prins

När min son fyllde 6 år i februari ville han ha Star Wars-kalas. Star Wars är ju som bekant (för oss med barn i den åldern) omåttligt populärt även i de lägre åldrarna. Näst efter Skylanders. Själv är jag lite osäker på både varför och när Star Wars blev något för förskolebarn. Men det är en helt annan diskussion. En R2D2-tårta stod iallafall högst upp på tårtönskelistan och jag bangar ju aldrig en utmaning. Så länge det är en tårtutmaning alltså. Efter lite funderande, googlande, pillande och hårslitande blev den tillslut klar. Jag var långt ifrån nöjd, med sonen var överlycklig och det är ju liksom hela poängen.

 

God var den iallafall!

 

5 kommentarer:

  1. Men vad duktig du är! Finns det möjlighet att beställa en tårta av dig? Gillade tårtan "star wars lego" som du la upp för cirka ett år sedan. Bor i säter och skulle isf vilja ha den till 2juni. Pris?

    Mvh/anna hellqvist

    Mail: anna.hellqvist@skola.sater.se

    SvaraRadera
  2. Den blev ju otroligt bra!!

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag är intresserad av att beställa en tårta till den 15 aug. Du kan väl höra av dej till mej om du har möjlighet att baka tills dess. Mvh Matilda

    matildacavanagh@hotmail.com

    SvaraRadera
  4. Hej! Jag är intresserad av att beställa en tårta till den 15 aug. Du kan väl höra av dej till mej om du har möjlighet att baka tills dess. Mvh Matilda

    matildacavanagh@hotmail.com

    SvaraRadera