söndag 12 februari 2012

Jake och piraterna


På onsdag fyller min fina Philip 5 år så idag hade vi barnkalas. 16 glada små gäster stormade in och höll oss sysselsatta ett par timmar. Philip hade önskat sig en piratskeppstårta, helst då Jake och hans skepp. Han blev väldigt nöjd och jag tror att alla kompisarna kände igen Jake. 


Jag höll  på att glömma att sätta dit kanonen där fram, men kom ihåg att sätta på den precis innan tårtan sattes fram på bordet. Philip ville ha chokladbottnar med grädde och jordgubbssylt så det fick det bli. Tårtan är spacklad med vitchokladsmörkräm och täckt med sugarpaste. Dekorationer i sugarpaste och flowerpaste.



Jag gjorde också några pirat-cake pops men tyvärr glömde jag att ta ordentliga bilder på dom. Ni får hålla tillgodo med dåliga mobil-bilder inifrån kylskåpet...




Tack alla barn för ett toppenkalas, Philip är trött men väldigt glad!

6 kommentarer:

  1. Wow vilken snygg tårta! Och jag som snart också snart ska ha pirattema, kan hämta inspiration här då! Cakepopsen blev också jättefina!

    SvaraRadera
  2. Jättesygg tårta! Och härliga cake pops, riktigt roliga! En massa fina tårtor har du här förresten, har precis hittat din blogg och tur är väl det. :)

    SvaraRadera
  3. jag har lagt till dig på bloglovin. lägg gärna till mig

    SvaraRadera
  4. Oj vad fint!! Båten är riktigt proffsig och cakepopsen jättesöta! Har du vägarna förbi skåne är det klart du ska titta förbi :-)

    SvaraRadera